вівторок, 17 жовтня 2017 р.

Проблема і мета STEMу

            STEM-освіта — це категорія, що визначає педагогічний процес як технологію формування та розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей учнів.

                      Рівень таких якостей визначає:
-         конкурентоспроможність на сучасному ринку праці
-          здатність і готовність до:
 розв’язання комплексних задач (проблем)
 – критичного мислення
 – творчості
 когнітивної гнучкості
 співпраці
 управління
 здійснення інноваційної діяльності.
  
            STEM-освіта заснована на міжтрандисциплінарних підходах: побудови навчальних програм різного рівня та окремих дидактичних елементів дослідження явищ і процесів навколишнього світу, вирішення проблемно орієнтованих завдань.
                   Акронім STEM — це:
Science — природничі науки
Technology — технології
Engineering — інженерія, проектування, дизайн
Mathematics — математика

          У STEM поєднано міждисциплінарні практики та орієнтовані підходи до вивчення природничо-математичних дисциплін. Водночас сукупність творчих, мистецьких дисциплін об’єднані загальним терміном STEM and Arts. Серед актуальних напрямів: промисловий дизайн, архітектура, індустріальна естетика. Одначе останнім часом наголошують на важливості поєднання всіх дисциплін, на міждисциплінарному підході. Тому вживають ще акронім STEAM, де літера A = All — усі.

            Головна мета STEM-освіти це реалізація державної політики з урахуванням нових вимог Закону України «Про освіту» задля:
 посилення розвитку науково-технічного напряму в навчально-методичній діяльності на всіх освітніх рівнях
створення науково-методичної бази для підвищення творчого потенціалу молоді й професійної компетентності науково-педагогічних працівників.

             Ключові компетентності Нової української школи гармоніюють у системі STEM-освіти, створюючи основу для успішної самореалізації особистості і як фахівця, і як громадянина. Використання провідного принципу STEM-освіти — інтеграції — дає змогу здійснювати: модернізацію методологічних засад, змісту, обсягу навчального матеріалу предметів природничо-математичного циклу, технологізацію процесу навчання та формування навчальних компетентностей якісно нового рівня, якіснішу підготовку молоді до успішного працевлаштування та подальшої освіти.                  

             Організаційна та навчально-методична робота STEM-освіти
STEM-орієнтований підхід до навчання є одним із актуальних напрямів модернізації та інноваційного розвитку природничо-математичного й гуманітарного профілів освіти.
 Такий підхід у школі сприяє:
популяризації інженерно-технологічних професій
підвищенню поінформованості про можливості кар’єри в інженерно-технічній сфері
формуванню стійкої мотивації у вивченні дисциплін, на яких ґрунтується STEM-освіта.
            Запровадження STEM-навчання має відбуватися: у межах чинного законодавства на засадах особистісно зорієнтованого, діяльнісного і компетентнісного підходів без очікувань повного переходу до другого покоління Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм за розуміння напрямів освітніх реформ задля більш якісного та сучасного навчання учнів поступово.
             Педагоги загальноосвітніх і позашкільних закладів провадять навчальну діяльність у 2017/2018 навчальному році відповідно чинних навчальних програм. Проте програма не обмежує творчу ініціативу — педагог застосовує: гнучкість у відборі та розподілі навчального матеріалу відповідно до потреб вихованців, доцільні методи і засоби навчання (навчально-методичні комплекти, підручники, програми спецкурсів, посібники, аудіо-, відеоматеріали тощо).

             Компетентнісна модель навчання
Перехід до компетентнісної моделі навчання та впровадження нових методичних підходів передбачає: принципово нове цілепокладання у педагогічному процесі, зміщення акцентів у навчальній діяльності з вузькопредметних на загально дидактичні, оновлення структури й змісту навчальних предметів, спецкурсів тощо, визначення та оцінювання результатів навчання через ключові й предметні компетентності учнів, наскрізне STEM-навчання, компетентнісно орієнтовані форми та методи навчання, системно-діяльнісний підхід, інноваційні, ігрові технології навчання, технології case-study, інтерактивні методи групового навчання, проблемні методики з розвитку критичного і системного мислення тощо, корегування змісту окремих тем навчальних предметів з акцентом на особистісно-розвивальні, ігрові методики навчання, ціннісне ставлення до досліджуваного питання, створення педагогічних умов для здобуття результативного індивідуального досвіду проектної діяльності та розробки стартапів.



Немає коментарів:

Дописати коментар