пʼятниця, 21 вересня 2018 р.

Навчальні проекти учнів під час вивчення хімії на 2018-2019 навчальний рік



Метод проектів, орієнтований на творчу самореалізацію особистості в процесі самостійної  роботи  учнів  під  керівництвом  учителя,  відіграє  активну  роль  у формуванні  ключових  компетентностей  учня,  оскільки  потребує    самостійного здобуття знань, придбання умінь у виконанні практичних дій.
          Учень(учениця) має  обрати  одну  з  запропонованих  тем  і  виконати  протягом навчального року щонайменше один проект самостійно або у групі учнів. Зважаючи на те, що усі теми проектів мають міжпредметний  характер, головним стає  уміння пов’язати набуті в різних курсах знання і застосувати їх на практиці.
          Перед початком проектної роботи, для її ефективної організації, слід засвоїти  алгоритм   виконання: 
-         визначити  проблему,  що  буде  вивчатися;
-         спроектувати  роботу; 
-         знайти  інформацію; 
-         провести  дослідження;
-          презентувати роботу; 
-         створити  портфоліо. 
    Форма  представлення  (презентація)  результатів проекту може бути різною: як у друкованому або мультимедійному вигляді, так і у вигляді вистав (вечорів), уроків-конференцій. 
         Оцінювання  навчальних  проектів  здійснюється  індивідуально, за самостійно виконане учнем завдання чи  особистий внесок у груповий проект або за повноту розкриття теми дослідження й презентацію індивідуального проекту:
бали  низького  рівня  учень(  учениця) отримує  у  разі  подання  роботи  (або частини роботи) реферативного характеру, без визначення мети й завдань проекту, а також без висновків за його результатами;
бали  середнього  рівня - за  фрагментарну  участь  у дослідженні,  хоча  й за умови її вчасного виконання;
бали  достатнього  рівня -  за  правильне виконання  своєї  частини  роботи у разі, якщо він не брав участі в підсумковому обговоренні і формулюванні висновків  за результатами дослідження;
бали високого  рівня -  за   дослідження  з  повним  розкриттям  теми,
належним  оформленням  роботи  і  презентацією  індивідуального  проекту  або точного, вчасного виконання своєї частини спільного дослідження, визначенні мети і завдань, активній участі в аналізі результатів і формулюванні висновків.
        До  прикладу,  у  7  класі  в  темі  «Початкові  хімічні  поняття»  одна  із передбачених тем навчального проекту — «Речовини і хімічні явища в літературних творах  і  народній  творчості».  Для  розкриття  теми  необхідні  знання  з  хімії, літератури  (як  української,  так  і  зарубіжної),  іноземної  мови,  історії,  географії, музичного і образотворчого мистецтва, біології, трудового навчання.  
   Вид діяльності учнів у ході виконання проекту за темою залежить від бажання учнів і учителя.
       Навчальний  проект  може  бути,  наприклад: 
*творчим — тематичний  вечір  за змістом  фольклорних  творів; 
*рольовим — вивчення  технології  одного  з  народних промислів  і  літературних  джерел,  де  цей  промисел  згадується;
* дослідницьким — вивчення  зміни  забарвлення  деревини  при  обробці  її  розчинами  різних  хімічних сполук; 
*інформаційним    порівняння  творів    літератури,  музичного образотворчого  мистецтва  різних  народів,  де  є  інформація  про  речовини  і  хімічні процеси;
*практико-орієнтованим — визначення барвників природного походження, що можуть застосовуватися для фарбування тканини, крейди, яєць-крашанок тощо.
         Який  саме  проект  виконувати – дослідницький,  творчий,  інформаційний  тощо – обирають  учні.  Представлення  результатів  проектів  можна запланувати на одному уроці або провести у позаурочний час.
          Нижче подано зсилку на перелік навчальних проектів для учнів 7, 8, 10 класів:

Немає коментарів:

Дописати коментар